'Santa Clause' Hadiahkan Dadah Khusus Untuk Wanita



Lelaki mabuk berpakaian Santa menjadikan wanita Berlin sebagai sasaran

BERLIN dikejutkan dengan kehadiran Santa palsu yang menjadi ancaman kepada kaum wanita. Setakat ini, lapan orang wanita dilaporkan telah menjadi mangsa Santa palsu itu.

Minggu lepas, seorang remaja perempuan telah menjadi mangsa kelapan lelaki di ibu negara Jerman apabila dia meneguk brandy ceri yang ditawarkan kepadanya oleh seorang lelaki yang memakai pakaian Bapa Krismas atau Santa Clause.

Remaja berusia 15 tahun itu dilaporkan tenat dan mengalami kehilangan ingatan jangka pendek.

Analisa minuman itu menunjukkan ia mengandungi sejenis dadah yang dikenali sebagai "Date-rape" yang dicampurkan dengan alkohol.

Minggu sebelumnya, seorang jururawat Tanja Doebbel, 23, dan rakannya telah ditawarkan Santa sejnis minuman yang dikatakan minuman vodka lemon. Tanpa ragu-ragu mereka meminumnya menyebabkan mereka jatuh sakit serta-merta sejurus meminum air itu.

Lelaki itu kemudian memberitahu wanita yang dia adalah seorang doktor dan mengajak mereka pergi bersamanya ketempat pengubatannya untuk pemeriksaan percuma.

Kedua-dua wanita itu bernasib baik apabila ada orang yang melewati kawasan itu dan melihat keadaan mereka lalu menelefon polis.

Sejurus Santa palsu itu menyedari kehadiran polis, dia segera melarikan diri.

Ketika disoal, Tanja berkata: "Kami tidak dapat berjalan, agak pening, dan penglihatan menjadi kabur."

Sejurus kejadian itu, pemeriksaan keatas minuman itu dijalankan dan didapati ia adalah sejenis air yang bercampur dadah jenis ecstasy dalam bentuk cecair.

Media tempatan melaporkan bahawa lelaki itu kerap menghampiri orang-orang yang sedang berpesta dan mengatakan dia adalah seorang bapa yang baru dan dia ingin bertanyakan tentang perihal bayi. Lelaki ini menggunakan pelbagai cara untuk memerangkap wanita untuk dianiaya.

Sumber: The Sun

Tags: , ,

Peringatan

Segala komen di bawah artikel ini tidak mewakili pandangan Free Malays. Sila beri ulasan, kritikan atau pandangan berdasarkan artikel di atas sahaja. Anda bertanggung jawab di atas tulisan anda