Samseng Kecil Berusia 2 Tahun Belasah 11 Kanak-kanak Di Taska



SEORANG kanak-kanak perempuan, Katie Ann Guttridge, 3 tahun kelihatan seperti telah diserang oleh oleh anjing ganas setelah diserang oleh seorang kanak-kanak perempuan berumur dua tahun.

Katie, dipercayai menjadi mangsa kesebelas samseng kecil itu di pusat asuhan kanak-kanak.

Kelihatan tiga tanda gigitan pada muka, kerosakan pada soket mata dan calar pada wajah.


Polis dipanggil untuk menyiasat kes ini tetapi pihak berkuasa tidak boleh bertindak kerana masalah ini melibatkan kanak-kanak di bawah umur jenayah kanak-kanak iaitu sepuluh tahun.

25 orang ibu bagi kanak-kanak kecil yang berada di pusat asuhan itu meminta "samseng kecil" itu disingkirkan dari pusat asuhan itu.

Ibu kepada Katie, Clara Mackow mengancam untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap ketua taska itu atas kecuaian mereka memantau kanal-kanak itu.

Clara, 28, berkata: "Saya hanya menangis apabila melihat Katie bengkak di bibir dan kesan lebam yang dahsyat di matanya.

"Kami terpaksa membawanya ke hospital kerana doktor berfikir soket mata telah patah dan boleh menyebabkan matanya buta. Sesi pra-sekolah di taska seharusnya menyeronokkan tetapi kerana kejadian itu, Katie takut untuk ke taska dan keluar dari rumah,"kata ibunya

Kanak-kanak yang berusia dua tahun itu mula masuk ke taska Leicestershire pada bulan September lalu.

Laporan kejadian yang ditulis oleh kakitangan menunjukkan Katie telah diserang tiga kali sebelum serangan terbaru.


Sebelum ini, dia pernah dipukul pada dahi dengan "drainer plastik," dipukul dengan batu bata mainan ditangan dan dihisap pada pipi sehingga bertanda tanda sambil rambutnya ditarik.

Clara berkata: "Saya tahu kanak-kanak lain juga telah diserang. Saya faham kanak-kanak perempuan itu mempunyai masalah tingkah laku. Dia berada di luar kawalan dan kakitangan seolah-olah tidak mampu untuk mengatasi kenakalannya."

Lewis, 32, bapa kepada kanak-kanak malang itu menambah: "Saya ngeri memikirkan anak perempuan saya telah terdedah kepada keganasan di tempat yang seharusnya selamat dan pihak taska perlu mengeluarkan kanak-kanak nakal yang suka membuli."

Seorang pengurus di pusat asuhan itu berkata: "Kami berhubung rapat dengan ibu bapa dan pihak berkuasa tempatan."

Ibu kepada kanak-kanak nakal yang berusia dua tahun itu berkata: "Saya tidak mahu sebarang tindakan dikenakan keatas anak saya."

Sumber: The Sun

Tags: ,

Peringatan

Segala komen di bawah artikel ini tidak mewakili pandangan Free Malays. Sila beri ulasan, kritikan atau pandangan berdasarkan artikel di atas sahaja. Anda bertanggung jawab di atas tulisan anda