Pegawai Khas Parlimen Cabul Kehormatan Wanita



SEORANG pegawai khas di sebuah parlimen di Malaysia didakwa melakukan kesalahan mencabul kehormatan seorang wanita di pejabatnya, satu sumber Free Malays melaporkan.

Dalam kejadian itu, pegawai khas parlimen berkenaan didakwa telah mencabul dengan niat, kehormatan seorang wanita di pejabat parlimen berkenaan dan telah juga mengugut wanita terbabit agar tidak melaporkan kejadian tersebut kepada pihak polis demi tujuan keselamatan.


Wanita terbabit yang turut sekali-sekala membantu urusan di pejabat parlimen tersebut, bagaimanapun enggan tunduk sebaliknya bertindak melaporkan pada pihak polis tentang kejadian itu agar tidak ada orang lain yang menjadi mangsa.

Pihak polis telah bertindak mengambil kenyataan daripada tertuduh dan melepaskannya dengan ikat jamin.

Tertuduh boleh didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan dan jika disabitkan boleh dipenjara 10 tahun atau denda atau sebatan atau mana-mana dua daripada hukuman berkenaan.

Sekurang-kurangnya dua orang yang lain di dalam pejabat ahli parlimen itu mengetahui kisah sebenar dan masih berusaha untuk melindungi kejadian, demi menjaga imej masing-masing.

Free Malays akan menbuat pendedahan esklusif sedikit masa lagi.

Tags: , ,

Peringatan

Segala komen di bawah artikel ini tidak mewakili pandangan Free Malays. Sila beri ulasan, kritikan atau pandangan berdasarkan artikel di atas sahaja. Anda bertanggung jawab di atas tulisan anda