CCTV rakam wanita curi gelang bernilai RM226,250




SEKUMPULAN tiga orang wanita berjaya dirakamkan saat mereka bertindak melekakan jurujual sebuah kedai menjual barang kemas.

Salah seorang dari mereka dilihat mencuri satu tray barang kemas berupa gelang yang bernilai £54,000 (RM 266,250) dengan cara memasukkannya ke dalam satu kocek rahsia di bawah bajunya.

CCTV yang terdapat dalam kedai emas Sunny Jewellers di Leicester, Britain itu menjadi bukti bagi mendakwa ketiga-tiga wanita Romania tersebut. Mereka terbukti saling bekerjasama untuk mencuri.


Dua daripada kumpulan wanita itu Saina Sava, 38, dan Sedra Niculescu, 28 dijatuhi hukuman penjara 16 bulan selepas mengaku bersalah kerana mencuri.

Bagaimanapun, seorang lagi wanita yang terlibat tidak dapat dikenal pasti sehingga kini. Malah barangan yang dicuri juga gagal ditemui semula.

Selepas mencuri, seorang lagi wanita (ke empat) dilaporkan telah berjaya melarikan hasil curian tersebut dan meninggalkan kawasan kejadian dengan sebuah kereta BMW 5 series.

Tags: ,

Peringatan

Segala komen di bawah artikel ini tidak mewakili pandangan Free Malays. Sila beri ulasan, kritikan atau pandangan berdasarkan artikel di atas sahaja. Anda bertanggung jawab di atas tulisan anda