Pantau bayi anda dengan 'teknologi wireless'






Rekaan terbaru yang bakal menemui pengguna daripada Philip Avent SCD 600 merupakan sistem peranti pemantauan bayi dengan teknologi terkini untuk memastikan si manja anda sentiasa selamat. Ia menggabungkan 2 bahagian - sebuah kamera 0.1 megapixel untuk memantau keadaan bayi dan sebuah skrin paparan 2.4 inci berwarna dengan paparan QVGA yang boleh dicas semula dan boleh dibawa bersama anda.

Kamera tersebut memiliki sistem penyambung menggunakan bebola, yang akan memudahkan anda mendapatkan posisi terbaik untuk menghalakan kamera pemantau kepada bayi anda. Peranti ini memaparkan rakaman video masa sebenar "real-time" keadaan bayi anda.

It can transmit up to a distance of 150m via a secured 2.4Ghz frequency band.
The camera also has a night vision function to view your baby in the dark. To lull the baby to sleep, the camera comes with a night light and can play soothing lullabies.

Ia juga mampu memancarkan isyarat video sejauh 150 meter melalui frequensi 2.4 Ghz yang spesifik dan selamat.

Bagi menjimatkan kuasa, paparan video akan dipadamkan secara automatik sekiranya ia tidak mengesan sebarang bunyi selama lebih 30 saat.

Avent SCD 600 dijangka akan berada di pasaran pada bulan hadapan. Harga seunit alat ini juga belum lagi diumumkan.

Sumber : The Star

Tags: ,

Peringatan

Segala komen di bawah artikel ini tidak mewakili pandangan Free Malays. Sila beri ulasan, kritikan atau pandangan berdasarkan artikel di atas sahaja. Anda bertanggung jawab di atas tulisan anda